۱۳۸۹/۰۸/۲۶

نه...

نه پیامم نه کلامم
نه سلامم نه علیکم
نه سپیدم نه سیاهم
نه چنانم که تو گویی
نه چنینم که تو خوانی
و نه آنگونه که گفتند و شنیدی
نه سمائم نه زمینم
نه به زنجیر کسی بسته‌ام و بردۀ دینم
نه سرابم
نه برای دل تنهایی تو جام شرابم
نه گرفتار و اسیرم
نه حقیرم
نه فرستادۀ پیرم
نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم
نه جهنم نه بهشتم
چُنین است سرشتم
این سخن را من از امروز نه گفتم، نه نوشتم
بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم...
گر به این نقطه رسیدی
به تو سر بسته و در پرده بگویــم
تا کســی نشنـود این راز گهــربـار جـهان را
آنچـه گفتند و سُرودنـد تو آنـی
خودِ تو جان جهانی
گر نهانـی و عیانـی
تـو همانی که همه عمر بدنبال خودت نعره زنانی

تو ندانی که خود آن نقطۀ عشقی
تو خود اسرار نهانی .......

.............................
مولانا

۳ نظر:

محمد بابائی گفت...

رضای عزیز
من این را حضوری هم گفته ام ولی تو قبول نکردی و یا احتمالا حوصله نداشتی. تو یک حسابدار ارشد فروش در یکی از بزرگترین شرکتهای نوشابه هستی. با تمام نمایندگان از سراسر ایران سر و کار داری. من مطمئن هستم هر روز تو به یک تجربه ای بر می خوری که برای ما هم می تواند خواندنی و جالب باشد بدون اینکه شامل اطلاعاتی هم در خصوص نوع کارت باشد. ده تا یکی هم یک شعر بگذار با ذوق خوبی که داری تا ما هم لذت ببریم.
من به وبلاگ تو برای خواندن مطلب تو می آیم و گرنه خودم دیوان شمس دارم. البته اگر به مناسبتی انتخاب کنی حتما جالب خواهد بود.
ببخشید مجبور شدم اینجا بنویسم چون قبلا گفته بودم و گوش نکرده بودی مجبور شدم اخطار کتبی با درج در پرونده بدهم

reza_nakhaee گفت...

مهندس جان
مرسي از لطف و توجهي كه به بنده داريد
من در اين وبلاگ براي دلم مينويسم ( يا بقول شما كپي پيست ميكنم ) اين را هم از مادرم به يادگار دارم وقتي بچه بوديم مادرم هر متن يا شعر زيبايي كه جايي ميخواند يا تكه كاغذي كه مطلب نغز يا شعري زيبا داشت را روي درب يخچال ميچسباند تا هميشه جلوي چشمش باشد من هم دقيقا همان كار را ميكنم به شيوه ي امروزي

محمد بابائی گفت...

درود بر آن مادر که چنین ذوقی را انتقال و پرورش داده است. کار بسیار خوبی است از جمله همین شعری که اینجا گذاشتی، ولی موضوع اینجاست که من مطمئن هستم تو هر روز، دست کم هر هفته در همان محاصره کلاسورها!!! خاطره های شنیدنی برایت پیش می آید. این فقط یک دعوت است دخالت بی جا نکرده باشم.